Inspirerende Sales Kick Off van Dynamo Retail Group trekt ruim 500 mensen
AMERSFOORT, 30 maart 2015 – De Sales Kick Off van de Dynamo Retail Group van maandag 30 maart in DeFabrique in Utrecht, was een inspirerende dag met veelgevraagde en gewaardeerde gastsprekers. Ruim 500 ondernemers en medewerkers van de aangesloten winkels uit Nederland en België waren hierbij aanwezig.
Maarten de Vos, Algemeen Directeur van Dynamo Retail Group gaf in zijn openingswoord aan dat de ondernemer centraal staat bij alle dienstverlening die Dynamo biedt of ontwikkelt, om zo op een hoger niveau van samenwerken te komen.
Om de dag vol energie van start te gaan gaf trendwatcher Adjiedj Bakas zijn visie op de toekomst. “Ondernemen is doorzetten en leren van fouten. Wees wendbaar. Technologie wordt steeds meer toegepast in winkels, maar het menselijke contact en service blijven toch essentieel. Er zullen nieuwe vormen van samenwerken komen door co-creatie. We zijn nu efficiënt genoeg, het is tijd voor ‘lummelen en gekte’, waardoor nieuwe creatieve ideeën zullen ontstaan”, volgens Bakas.
Vervolgens konden de ruim 500 aanwezigen een aantal inspiratiesessies bijwonen. Doel was om inzicht te geven op een aantal terreinen waar Dynamo Retail Group haar dienstverlening momenteel sterk ontwikkelt.
Jan van Setten, (management)coach en enter-trainer, gaf in zijn sessie tips op het gebied van klantgerichtheid om het nieuwe seizoen weer tot een succes te maken. Hij liet daarbij de duidelijke meerwaarde van de servicepas zien waar Dynamo Retail Group mee werkt voor haar formulewinkels Bike Totaal en Profile ‘de Fietsspecialist’.
Bij de inspiratiesessie over Category management gaf Ewout Paats, Inkoopmanager, inzicht in de ontwikkelingen van Dynamo Retail Group en gaf Martijn Punt, retail deskundige, een doorkijkje in wat category management voor andere branches op dit moment al betekent en hoe waardevol goede data daarbij zijn.
De waarde van goede data bleek sowieso een belangrijk item op de Sales Kick Off, want ook Arjen de Koning, ondernemer en directeur van de Paradigit Groep en PLUX, liet de kracht van big data zien in zijn inspiratiesessie en hoe dit allemaal samenkomt in de PLUX app.
Victor Mids - bekend van het programma Mindf*ck - sloot de inspiratiesessies op magische wijze af. Hij legde uit dat mensen door middel van welgekozen woorden en gebaren zijn te sturen en te beïnvloeden.
Tijdens de laatste activiteit Food & Fun gingen diverse teams karten en lasergamen, maar er werd ook druk nagepraat over hoe diverse zaken uit de presentaties toegepast kunnen worden in de winkels om de klant nog meer te kunnen verrassen.