Hoge opkomst op sfeervol Dynamo Retail Event
AMERSFOORT – Maandag 19 september jl. vond het jaarlijkse Dynamo Retail Event plaats in 1931 in ’s Hertogenbosch. Voor de derde keer organiseerde Dynamo Retail Group dit event voor al haar ondernemers uit Nederland en België van Bike Totaal, Profile ‘de Fietsspecialist’, Fietswereld en Dynamo Retail Service. Met een opkomst van bijna 900 bezoekers, waaronder ook veel potentiële nieuwe leden, werden alle verwachtingen overtroffen.
Maarten de Vos, Algemeen directeur Dynamo Retail Group, presenteerde tijdens de plenaire sessie presentatie de ontwikkelingen in de markt en zijn marktvisie. Om de retail relevant te houden en een antwoord te bieden op de prijserosie van online spelers, is het noodzakelijk om keuzes te maken en door middel van category management en omnichannel een toekomstbestendig verdienmodel te ontwikkelen. De Vos sloot de presentatie af door te benadrukken dat fijnmazige distributie en lokale service essentieel is voor het fietsgebruik van de consument.
Traditiegetrouw werden ook de prijzen uitgereikt aan de beste contractleveranciers van Dynamo Retail Group. Alle aangesloten Dynamo ondernemers hebben de enquête ingevuld en hun mening gegeven. De winnaars die de prijzen in ontvangst mochten nemen waren BBB cycling (Leverancier van het Jaar en Beste O&A leverancier), ENRA (Beste Dienstenleverancier) en KOGA (Beste Fietsenleverancier). Marc Roelofsen, Managing director van BBB Cycling, was erg verheugd om deze prijs net als vorig jaar van alle Dynamo ondernemers in ontvangst te nemen voor zowel Beste Onderdelen & Accessoires leverancier als Leverancier van het Jaar.
Het centrale plein van 1931 was aangekleed in een ongedwongen, smaakvolle festivalsfeer met foodtrucks en een dj. Hier konden bezoekers met elkaar en met leveranciers praten. In de aangrenzende ruimtes werden diverse workshops en speeddates met leveranciers georganiseerd. Wegens grote animo werd een aantal workshops extra ingepland en zelfs verplaatst naar een grotere zaal. Populaire workshops waren o.a. ‘Hoe category management O&A voor ú gaat werken’ en ‘Hoe zet je Social Media het beste in?’ Voor Bike Totaal en Profile ondernemers werden in afzonderlijke presentaties de marketingplannen voor 2017 gepresenteerd.
Voor Bike Totaal en voor het eerst ook voor Profile ‘de Fietsspecialist Nederland’ waren ook nog prijzen te vergeven, namelijk de prijs voor Beste Servicemedewerker en het Beste Serviceteam 2015-2016. Consumenten geven na de uitgevoerde servicebeurten een beoordeling, waarop de uitslag van deze prijs gebaseerd is. Jeroen Schrijver, Commercieel manager Dynamo Retail Group, gaf in zijn presentatie aan dat de uitslagen voor de prijzen zo dicht bij elkaar lagen dat er afgerond moest worden op 3 cijfers achter de komma. De Beste Servicemedewerker bij Bike Totaal is net als vorig jaar Michel van de Geer van Bike Totaal van de Geer Tweewielers uit Beneden Leeuwen. Michel werd door de klanten het hoogst beoordeeld met een 9,231. Het Bike Totaal team met de hoogste gemiddelde score van 8,935 is het team van Bike Totaal Jan de Jonge in Zierikzee: Koos van der Wielen, Ad Goudzwaard en Jelle Jumelet. Bij Profile ‘de Fietsspecialist’ is Henk Wolf van Profile Herman Niburg in Slagharen de Beste Servicemedewerker (met het cijfer 9,315). Het Beste Serviceteam (met het cijfer 8,89) bestaat uit Sander Boevenbrink en Roy de Groot van Profile Hafkamp in Twello.
De reacties van de bezoekers van dit Dynamo Retail Event waren bijzonder positief. De sfeer, de locatie, de samenwerking, maar ook zeker de invulling van de presentaties hebben bijgedragen aan het zekere gevoel dat de Dynamo Retail Group de juiste kant op koerst.